Dzień 2: Wzgórze Wiktorii

cover

Drugi dzień zaczęliśmy od dosyć wczesnej pobudki i skorzystaliśmy z wliczonego w cenę noclegu śniadania. Śniadanie było idealne ze względu na to, że mogliśmy wybierać z szerokiego zakresu dań kuchni azjatyckiej i nie tylko. A wszystko w formie „szwedzkiego stołu”.

Plan na ten dzień nie był do końca ułożony. Jedynym pewnym punktem, który chcieliśmy zobaczyć jest Wzgórze Wiktorii czyli najwyższe wzniesienie wyspy Hong Kong, a co za tym idzie miejsce z najlepszym widokiem na całe miasto.

Nathan Road za dnia:

1_2

2_2

3_2

4_2

Aby dostać się na szczyt, najciekawszą, ale i najbardziej obleganą przez turystów opcją jest Victoria Peak Tram, czyli zabytkowy tramwaj, który kiedyś pełnił funkcję komunikacji miejskiej, a dziś pełni funkcje atrakcji turystycznej. Przystanek początkowy znajduje się niedaleko stacji metra Central, tej samej, z której jechaliśmy w drodze z lotniska.

Okolice Central:

11_2

12_2

13_2

Kolejka do tramwaju była ogromna. Czekanie na naszą kolej zajęło dobre 2 godziny. Cena biletu w dwie strony plus wejście na taras widokowy to około 40 zł.

14_2

15_2

16_2

17_2

Na zdjęciach tego nie widać, ale kąt pod jaki wspina się tramwaj robi wrażenie.

18_2

19_2

Po wyjściu na stację metra przy tarasie można kupić przeróżne chińskie pamiątki:

20_2

Ale my idziemy żeby jak najszybciej zobaczyć widok na który czekaliśmy:

21_2

22a_2

23_2

24_2

25_2

Mimo średniej przejrzystości powietrza, widok jest imponujący.

26_2

27_2

Na szczęście kolejka do tramwaju jadącego do centrum była dużo mniejsza. Po powrocie w okolice stacji central zdecydowaliśmy, że na chwile wrócimy do hotelu, a potem przejdziemy przez wspominany już Ladies Market, czyli wielki targ z pamiątkami i tanimi ubraniami.

28_2

29_2

Okolice hotelu:

30_2

31_2

32_2

Po chwili przerwy ruszyliśmy z powrotem na ulice Hong Kongu.